Rustige dagen voor Kerst - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisenka Hubers - WaarBenJij.nu Rustige dagen voor Kerst - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisenka Hubers - WaarBenJij.nu

Rustige dagen voor Kerst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lisenka

23 December 2009 | Kenia, Nyeri

Jambo!

Gelukkig is Lotje weer opgeknapt. We hebben het de afgelopen dagen wat rustiger aangedaan. Ook mijn lichaam was blij met de extra rust. Ik heb een nacht zelfs het klokje rond geslapen. Oma zorgt zo goed voor ons. Ik hoef echt niet te proberen om een maaltijd over te slaan. ‘Your belly must be like balloon!’. Sonja Bakker zou hier duidelijk geen goede zaken doen. Ik vind het geen straf hoor want al het eten is hier vers (had ik nog niet gemeld zeker) en op mijn favourite manier bereid; slow cooking.

Nu we het de afgelopen dagen toch wat kalmer aan moesten doen hebben we van de nood een deugd gemaakt en hebben we de 4 oudste meisjes van Upendo mee genomen naar het zwembad bij Green Hills hotel. Maar heel weinig kinderen kunnen hier zwemmen. Het zwembad is dan ook niet dieper dan 4 feet (ongeveer tot mijn heupen). Als je de kinderen van upendo vraagt of ze kunnen zwemmen roepen ze allemaal ‘Ja hoor’ terwijl ze nauwelijks kunnen drijven. De vier oudste (janet, Purity, Mary en Naomi)kunnen het een beetje en zijn groot genoeg om niet meteen koppie onder te gaan. Toen we ze gingen ophalen hadden ze zich op hun allermooist aangekleed tot en met hun nieuwe schoentjes. Ik voelde mij ineens zwaar underdressed met mijn shorts en t-shirt. Oma had er al eens een opmerking over gemaakt toen ik in mijn outback-kloffie voor haar stond. ‘You look like a man with these clothes and you are also not very big up there (terwijl ze naar mijn bescheiden voorgevel wees)’. Ik moest er zo om lachen. Was blij dat ik me nog goed kon houden tot ze de kamer verliet. Vrouwen dragen hier voornamelijk rokken.. Wat ook veel handiger is als je naar de pit latrine gaat (daar is ie weer). Vrouwen in broeken is dan ook een vreemd gezicht voor de meeste Kenianen.

Maar ff terug naar de pool. De meisjes gingen zich omkleden en kwamen terug in een hemdje en kort broekje. We hadden ze gevraagd of zee en badpak hadden ‘Ja hoor’ hadden ze nog geroepen. Maar ook nu blijkt weer dat je ff moet door vragen. Badpak of niet, ze hebben zo ontzettend genoten van dat extra beetje luxe. Een kinderhand is hier nog zo klein. Wat water en onze mp3 spelers waren voldoende voor lachende gezichtjes en (hopelijke) een mooie herinnering afterwards.

Zoals gezegd gaan we de komende week weer veel zien en goede initiatieven bezoeken. Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat jullie een mooie & fijne kerst hebben in winter wonder land.

Veel liefs van Lieske!

  • 23 December 2009 - 09:06

    Carin:

    Voor jou (en Charlotte) ook een fijne kerst, al is het wel een ietwat afwijkend van de hollandse kerst in jouw geval :).

    Groetjes uit een wit Papendrecht.

  • 23 December 2009 - 09:26

    Nancy:

    Wens jullie een gezellige kerst daar in het warme Kenia.

    Groetjes Nancy

  • 23 December 2009 - 10:20

    Wen:

    Ha meis,

    Uit wit schandelo ook een fijne kerst enzo (dat rijmt). Ook voor Janneman in fuertenogiets. Die zondige kerst vond ik wel grappig ;-) De tijd vliegt voorbij hè. Geniet er maar lekker van! Dikke kus, Wen

  • 23 December 2009 - 13:51

    Ida:

    Liesje,
    vanuit looncity wensen we jou fijne kerstdagen. Geniet maar van het warme weer , want hier is het maar vies,koud, nat en wit. bahhhhhhh. xxx en tot snel ida en de rest

  • 23 December 2009 - 21:07

    Nicole K.:

    Jambo!

    Hi Lisenka, wat een leuke verhalen! Ik wens je nog véél avontuur, en hele fijne kerstdagen, dit wens ik natuurlijk voor iedereen!!

    Groetjes Nicole

  • 27 December 2009 - 13:24

    Tessa:

    Mijn moeder had de meiden badpakken beloofd, en vertel ze maar dat we vorige week voor alle jongens en meisjes badkleding hebben gekocht bij de Perrysport,had ik Jackson al gesmst!Ik neem ze de 3de januari mee! Hele fijne kerst!
    Liefs

  • 27 December 2009 - 13:25

    Tessa:

    Die moie herinnering hebben jullie ze zeker gegeven!!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisenka

Jambo! Welkom op mijn reisdagboek. Vanaf 8 december houdt ik hier bij wat mijn travelbuddy Charlotte en ik meemaken op onze reis. Vorig jaar hebben we samen vrijwiliggerswerk gedaan in Durban, Zuid Afrika. Dit is ons zo goed bevallen dat we al snel weer de reiskriebels kregen. Dus ook dit jaar gaan we weer een maand op pad om vrijwilligerswerk te doen maar nu in een weeshuis in Nyeri, Kenia. Als je op wwww.upendocentre.org kijkt kun je zien wie ze zijn en wat ze doen. Ik hou jullie zoveel mogelijk op de hoogte (als de Afrikaanse computers meewerken!) en hoop op veel reacties van jullie kant. Kwa Heri! Lisenka

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 22103

Voorgaande reizen:

08 December 2009 - 08 Januari 2010

Liesje goes Kenya

Landen bezocht: